Tuesday 26 June 2012

BISKUT TART NENAS BUNGA



Assalamualaikum....lama benar saya tak update blogspot ni....bz dgn aktiviti harian bersama anak2 dan bisnes online yg saya buat di FB Qaseh Eena Amira...Tpi hari ni saya ingin berkongi dgn kwn2 yg sudi menjengah blogspot saya....Projek Biskut raya sudah pun bermula...ini ada lah beberapa resepi biskut raya 2012 yg saya jual.


BISKUT TART NENAS BUNGA


50 BIJI - RM22 

BERMINAT UTK ORDER BOLEH HUBUNGI SAYA MELALUI FB QASEH EENA AMIRA

Tart nenas bunga
Bahan utk pastri
160 gm tpg gandum
1 butir kuning telur
125 gm mentega / butter
20 gm tpg kastard
50 gm gula
40 gm tpg jagung
½ sudu the esen vanila

Bahan utk jem
2 biji nenas parut
175 gm gula pasir
Sedikit kulit kayu manis
Campur smua brg di atas dan di masak hingga lekat.
(saya guna jem segera shj beli di kedai bakery)

Cara Membuat
Gaul kan mentega/butter dgn gula hingga sebati
Masuk kan kuning telur dan esen vanila gaul rata.
Kemudian masuk kan tpg gandum, tpg jagung dan tpg kastard ( sya ayak bersama dlu)

Masuk kan sedikit2 sehingga menjadi doh yg lembut dan mudah di terap.
Guna acuan tart dan terap. Susun dlm loyang, kmudian letak jem..
Bakar 175 darjah selama 15 – 18 min hingga masak



Selamat mcuba

No comments:

Post a Comment