Saturday, 25 February 2012

Agar2 Milo Cinta Qaseh


Minum petang arini sya buat Agar2 Milo dan nasi impit sambal kacang ayam.
Paling mudah nk buat agar2 ni...smua org bole buat...cara sya ringkas je..



Bahan2 nya

1 bungkus serbuk agar2 brand cap swallow globe (cari kat Tesco je)

250 gm gula ( nk kurang kan pun bole)

1 liter air (1000 ml)

1 helai daun pandan

Campur kan smua bahan di atas kacau sebati hgga gula hancur




Bahagi kan 2 bahagian agar2 tu...

1 mgkuk di campur kan dgn 3 sdu besar susu pekat (nk manis bole tmbah lagi)

1 mgkuk lagi di cmpur dgn 1 cwn serbuk milo di kacau atas api hingga sebati

Da bole masuk kan kedlm acuan kesukaan.....lapisan pertama biar kan smpi keras sikit...klu da keras amik sudu garfu carik2 kan dan masuk kan lapisan ke 2..terpulang berapa lapisan nk buat ikut kerajinan..


Slmt mcuba



2 comments:

  1. Cerr...rajinnya buat agar2 milo..nyaman jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wat tuk suami tu...dia tak keja aritu

      Delete